جمعه، اردیبهشت ۱۵، ۱۳۹۱

چطور می توانید فایلهای خودتان را با دوستانتان به اشتراک بگذارید؟

حتما برای شما هم پیش آمده است که خواسته باشید فایلی را برای دوستتان بفرستید اما بدلیل محدودیت پیوست کردن فایل به ایمیل نتوانسته اید آنرا بفرستید. یا اینکه خواسته باشید یک فایل را برای تعداد زیادی از دوستانتان بفرستید و مجبور نباشید که برای هرکدام یک کپی از فایل را بفرستید. 
اگر مشابه چنین مشکلی داشته اید، این نوشته می تواند به شما کمک کند که از امکانات جدید (و رایگان) اشتراک فایل در اینترنت برای اینکار استفاده کنید.

شما می توانید ۵۰ گیگا بایت فضای مجانی اما کمی کند از باکس بگیرید، یا اینکه ۲ گیگا بایت مجانی ولی پرسرعت از دراپ باکس بگیرید. توضیحات بیشتر در ادامه این مطلب نوشته شده است.


یک راه اشتراک فایل این است که شما فایل خودتان را در جائی در اینترنت قرار دهید (آپلود کنید)  و بعد لینک آنرا به دوستانتان بدهید تا بتوانند آنرا ببینند. در ضمن شما می خواهید کنترل کنید که چه کسانی بتوانند فایل شما را دانلود کنند یا عکس شما را ببینند. در حال حاضر سرویسهای متنوعی برای اینکار بصورت رایگان ارائه شده اند در ادامه آنها را توضیح داده و مزایا و معیب هر کدام را بررسی میکنیم.



یکی از بهترین سرویسهای اشتراک فایل هست که استفاده از آن تا ۲ گیگابایت مجانی است. در صورتیکه برنامه آنرا بر روی کامپیوتر خودتان نصب کنید، اشتراک گذاشتن یک فایل از روی کامپیوترتان به سادگی کپی کردن فایل در یک کامپیوتر شما است. فراموش نکنید که برای استفاده از تمام امکانات این سرویس بهتر است که برنامه معرفی شده در سایت را هم نصب کنید.
این برنامه برای ویندوز و لینوکس و همچنین اندروید و ای آو اس (موبایل) ارائه شده است که بعد از نصب یک فولدر با نام دراپ باکس در کامپیوتر شما درست میکند. شما براحتی می توانید فایلهای خودتان را در این فولدر کپی کنید و آنرا با دوستان خودتان به اشتراک بگذارید. تمام کارهای مربوط به آماده سازی نسخه اینترنتی فایل شما بر عهده برنامه نصب شده خواهد بود. شما نیازی ندارید که هربار در سایت دراپ باکس وارد شده و فایل را آنجا آپلود کنید.

در ضمن در صورتیکه این برنامه را به دوستان خودتان معرفی کنید، برای هر نفر که برنامه آنرا نصب کند به شما ۲۵۰ مگابایت فضای رایگان می دهد. 


گوگل از مدتها قبل در بازار ارائه فضای رایگان جهت اشتراک فایل در اینترنت حضور داشت. در این سرویس هم شما می توانید برنامه ارائه شده را نصب کرده و از فولدری که گوگل بر ای شما در کامپیوتر ایجاد کرده برای اشتراک فایل استفاده کنید. اینبار هم تمام کارهای مربوط به اشتراک فایل در اینترنت از طریق برنامه انجام خواهد شد. این برنامه برای موبایل اندروید هم ارائه شده است.

تفاوت این سرویس با دراپ باکس این است که در ابتدای کار گوگل فضای بیشتری را در اختیار شما قرار می دهد این فضا در حدود ۵ گیگا بایت است که فابل ارتقاء است (با پرداخت کمی هزینه)

۳- اسکای درایو (میکروسافت)

شرکت میکروسافت هم از مدتها قبل سرویس مربوط به فضای رایگان در اینترنت را با نام اسکای درایو ارائه کرده است. این سرویس در ابتدا حدود ۱ گیگا بایت بود. بعدا تا ۲۵ گیگا بایت (درست خواندید ۲۵ گیگا بایت) فضا افزایش یافت. در حال حاضر این سرویس برای کاربران قدیمی همان ۲۵ گیگا بایت هست اما برای افرادی که اکانت جدید درست کنند حدود ۷ گیگا بایت خواهد بود.
متاسفانه این سرویس برنامه ای برای موبایلهای اندروید تابحال ارائه نکرده است و برنامه ارائه شده تنها امکان نصب بر روی گوشیهای ویندوزی و آف فون را دارد.

۴- زومو درایو (یاهو)

شرکت یاهو هم سرویس مشابهی را از طریق سایت زومو دروایو ارائه کرده است که حدود ۱/۵ گیگا بایت فضای مجانی در اختیار شما قرار می دهند. مانند بقیه سرویسهای معرفی شده، این سرویس هم برنامه ای در اختیار شما قرار می دهند که امکان اشتراک فایل را مستقیما از طریق کامپیوتر خودتان بدون نیاز به وارد شدن به سایت اینترنتی فراهم میکند. 


این سرویس بیشترین فضای مجانی را در مقایسه با بقیه سرویسها در اختیار شما قرار می دهد. در صورتیکه برنامه موبایل آنرا نصب کنید حدود ۵۰ گیگا بایت فضا در اختیار شما قرار می دهد. اما اشکال این سرویس این است که برای نصب برنامه آن در کامپیوتر خودتان باید پول بدهید. بعبارت دیگه این سرویس برای گرفتن فضای زیاد خوبه اما کار کردن با آن بسادگی بقیه سرویسها نیست.

در نهایت :‌
از بین سرویسهای ارائه شده بالا، در حال حاضر سرویس دراپ باکس سریعترین سرویس را ارائه می کند. بعلاوه اینکه شما براحتی می توانید حجم فضای خودتان را بصورت رایگان، از طریق معرفی آن به دوستان دیگر، اضافه کنید.

هیچ نظری موجود نیست: