شنبه، اسفند ۰۴، ۱۳۸۶

درسی با عنوان تکنولوژی زبان

دانشجویان ورودی به رشته زبانشناسی رایانه ای عموم از دو رشته زبانشناسی و کامپیوتر به این رشته می آیند. هرچند که ما امسال دانشجوئی داشتیم که رشته قبلی او مهندسی برق-مخابرات بود.
در هر صورت یکی از مهمترین مسائلی که در زشته های بین رشته ای وجود دارد، یکسان نبودن دانش دانشجویان است. در همین زمینه بایستی دروسی ارائه شوند که بتواند یک سری اطلاعات یکسان به دانشجویان ارائه کند.
یکی از این دروس درسی بود به نام تکنولوژی زبان
که بیشتر در زمنه کربردهای زبانشناسی و رایانه بحص می کرد. با توجه به تنوع مباحث مطرح شده، برای هر قسمت هم یک مدرس جدا در نظر گرفته شد. البته خوشبختانه ما ر دانشگاه از نظر هیئت علمی محدودیت نداشتیم بطوریکه حدود 10 نفر که چند تای آ«ها درجه استادی کامل داشتند این درس را ارائه دادند. بقیه هم در زمینه ارائه شده سالها بود که پژوهش می کردند.
برای آشنائی شما آدرس اسلایدهای ارائه شده را در اینجا ارائه می کنم.

علاوه بر این درس که برای یکسان سازی دانش مورد نیاز دانشجویان ارائه شده بود، درس دیگری هم ارائه شد که بیشتر جنبه عملی داشت و مباحص تئوری کمتر در آن مطرح شدند. این درس با عنوان پایه تکنولوژی و علم زبان مطرح شد.
بعضی از اسلایدهای ارائه شده را از آدرس زیر می توانید مطالعه کنید.
این درس هم مانند قبلی توسط اساتید متفاوتی ارائه شد. البته با توجه به محدود بودن زمان برای ارائه هر درس، فرصت مطالعه عمیق در هر زمینه نبود اما هدف کلی از ارائه این درس ، آشنائی دانشجویان با تکنولوژیهای زبان بود که در ترم بعد و همچنین برای پایان نامه دانشجویان بتوانند با دید بهتری در مورد زمینه مورد علاقه خودشان تصمیم بگیرند.

هیچ نظری موجود نیست: