سه‌شنبه، اسفند ۱۲، ۱۳۸۲

مشکل وبلاگ ترجمه ماشینی در پرشین بلاگ

چندی قبل و بدلیل فیلتر شدن سایت پرشین بلاگ از طرف شرکتهای سرویس دهنده اینترنت در ایران مجبور شدم که در وبلاگم که در پرشین بلاگ بود ننویسم. بعد از مدتی این مشکل حل شد و بعضی از شرکتها از برای این مشکل از کاربران خود عذرخواهی کردند.
اما دیدم که مشکل من همچنان وجود دارد و من نمی توانم وبلاگم را ببینم. تا اینکه روزی یک کارت جدید اینترنت بجز پارس آن لاین گرفتم و فهمیدم که مشکل از جای دیگر است.
در این چند وقت صحبتهای زیادی شنیده بودم از اینکه هنوز پارس آن لاین پرشین بلاگ را فیلتر کرده و یا اینکه پرشین بلاگ آی پی های پارس آن لاین را بسته است .
چند روز پیش متنی در اینترنت منتظر شد که همه چیز را مشخص کرد.
مشکل از پارس آن لاین نبوده و این مدیران پرشین بلاگ بوده اند که آی پی های پارس آن باین را بسته اند.
دلیلی آنهم از دلایل جالب می باشد.
به نقل از آقای عطا خالقی ذکر می کنند که دلیل آن مخالفت پارس آن لاین با سرمایه گذاری در پرشین بلاگ بوده و اینکه پرشین بلاگ بدلیل تولید محتوا باید از سود شرکتهای سرویس دهنده اینترنت درآمدی داشته باشد.
راستش این صحبت برای من کمی سنگین بود.
اول از همه اینکه این محتوا تولید شده پرشین بلاگ نیست و توسط نویسندگان مختلف ارائه میشود. بنابراین از این منظر سودی به این شرکت تعلق نمی گیرد. اما حتی اگر فرش را بر این بگذاریم که این شرکت با ارائه این سرویس به این مسئله کمک زیادی کرده ( که به نظر من هم همینطور است) باید بگویم که در دنیای تجارت قهر و آشتی معنی ندارد. آیا بلاگ اسپات که از پرشین بلاگ قدیمی تر و حرفه ای تز است هم به همین روش عمل کرده؟
چرا مدیران سایت پرشین بلاگ هیچگاه از خود نمی پرسند چرا کمتر کسی در سایت آنها آگهی می دهد؟ من خودم یکبار در زمینه ترجمه ماشینی یک آگهی به سایت آنها دادم. اما نتیجه ای که گرفتم اصلا راضی کنند نبود و برای همین دیگر به آنها آگهی ندادم. بعد از این ومضوع به سایتهای دیگر بازهم آگهی دایدم که جواب مناسبی داشت اما روشی که پرشین بلاگ برای ارائه آگهی در نشر گرفته بود و همچنین هزینه در نشر گرفته جوابگوی تقاضای ما نبوید.
هستند بسیاری از افراد که با این نظر من م وافق باشند.
شاید بد نباشد که مدیران این سایت کمی هم فکر کنند که روشهای دیگری برای افزایش درآمد وجود دارد.
نمی توان با زور از مردم یا از شرکتها پول گرفت.
خود من بعد از این مسئله و از چندی قبل این سایت را گرفتم و ترجیح دادم به جای عوض کردن پارس آن لاین وبلاگم را جابجا کنم .
و جالب اینکه این سایت پرشین بلاک و ابزار های آن نتوانستند سایت مرا به مکان جدید منتقل کنند.
البته من همه کارهای پارس آن لاین را تائید نمی کنم و به کار آنها هم انتقاد دارم اما به نظر من بخش بازگانی این شرکت خیلی حرفه ای عمل کرده.
چه در زمانی که اعلام کرد کارت یک سایعته با کاربران می دهد برای بشته شدن سایتشان و چه زمانی که از کاربران خود بدلیل بسته شدن وبلاگ عذر خواهی کرد

توصیخ من به مدیران پرشین بلاگ این است که نظر خود راعوض کنند.
درست است که تعدادی از کاربران پرشین بلاگ پارس آنلاین را کنار گذاشته و به سرویس دهندگان دیگری روی آورده اند اما اینرا هم در نشر داشته باشند که بسیاری از دارندگان کارت های پارس آن لاین امکان دیدن وبلاگهای پرشین بلاگ را ندارند و این یعنی کاهش بازدید کنندگان سایت و کاهش درآمد تبلیعات بدلیل استقبال کمتر

به هر حال این تصمیم به ضرر هر دو سایت است و چه بسا بیشتر به ضرر سایت پرشین بلاگ چرا که پارس آن لاین توان فروش کارتهای خود را در این بازار دارد.

در ضمن توجه شمارا به مظلب زیر جلب می کنم
همه چيز درباره فيلترينگ سايتها
یک مصاحبه با پارس آن لاین و پرشین بلاگ و روابط عمومی مخابرات
حتما بخوانید

هیچ نظری موجود نیست: